niedziela, 23 lipca 2017

JAK STWORZYĆ ZYSKOWNY SYSTEM INWESTYCYJNY WG LINDY RASHKE - CZ. 8

W poprzednim wpisie przedstawiłem kolejną ze wskazówek pani Lindy Rashke, która mówi że to jak rynek zachowuje się wokół minimów i maksimów z poprzedniej sesji świadczy o jego sile bądź słabości. Skupiłem się głównie na tradingu krótkoterminowym, natomiast dzisiaj chciałbym pokazać, w jaki sposób można wykorzystać tę wskazówkę posługując się wykresem D1.






Posługując się interwałem D1 musimy w nieco inny sposób wykorzystać wskazówkę pani Rashke. O ile w daytradingu obserwowaliśmy na bieżąco, co się dzieje z notowaniami w pobliżu poziomów minimum i maksimum poprzedniej sesji i na tej podstawie podejmowaliśmy decyzje o otwarciu bądź zamknięciu pozycji, to tutaj zastosujemy nieco inną metodę. Przede wszystkim najpierw musimy ustalić, jaki panuje trend na rynku. Na screenie przedstawiłem wykres niemieckiego indeksu DAX w interwale D1 i zaznaczyłem niebieskimi liniami i czerwonymi kwadratami miejsca, w których moglibyśmy zająć pozycję na rynku.

Jak widzimy, ostatnio mieliśmy do czynienia z trendem wzrostowym, a więc nasza aktualna strategia polegałaby na szukaniu miejsc, w których otwarlibyśmy pozycje długie. Przedstawiłem tutaj 2 z 3 możliwości zajęcia pozycji długiej. 

Czerwonymi prostokątami oznaczyłem miejsca, w których powstała długa świeca wzrostowa lub spadkowa. To akurat nie ma znaczenia, ważne jest, co działo się potem. W następnych dniach na rynku nic specjalnego się nie działo, a notowania kręciły się w miejscu nie zbliżając się nawet do poziomów minimum i maksimum owej długiej świecy. W ten sposób powstała formacja inside bar, a my czekamy na jej wybicie w górą, co będzie dla nas znakiem kontynuacji obecnego trendu. Tam też ustawiamy zlecenie buy stop, które oczywiście będzie znajdowało się kilka tików powyżej poziomu maksimum inside bara. 

Z kolei niebieskimi liniami zaznaczyłem miejsca, w których staramy się wejść w longa grając z kontry. Dominującym trendem jest trend wzrostowy, jednak na rynku pojawiła się chwilowa korekta. Takie wejścia oczywiście są dość ryzykowne, więc musimy stosować odpowiednie zarządzanie kapitałem i ustawiać możliwie jak najciaśniejsze stop lossy, aby uchronić się przed nadmiernymi stratami. Zlecenie buy stop umieszczamy kilka tików powyżej poziomu zamknięcia poprzedniej świecy. 

Trzecia możliwość, którą możemy zobaczyć na wykresie Eurostox w interwale D1 to po prostu korzystanie z silnego impetu rynku. Jeżeli w trendzie wzrostowym ostatnia świeczka jaka się utworzyła ma długi korpus, to jest to dla nas znak, że trend jest silny i będzie kontynuowany. Dlatego też kilka tików powyżej poziomu maksimum tej świeczki ustawiamy zlecenie buy stop.


Istnieją też inne możliwości zajęcia pozycji długiej. Jeżeli notowania otwarły się luką, wtedy możemy oczywiście skorzystać ze strategii dla luk, którą opisywałem w poprzednich wpisach z tej serii, ale możemy ją połączyć z odmianą strategii dla minimum i maksimum poprzedniej sesji. To jednak zostawię na kolejny wpis.

1 komentarz:

  1. Słuchaj, powiedz mi proszę co sądzisz o tego typu inwestycjach jak takie https://viennalife.pl/strefa-inwestowania/platforma-funduszy/fundusze-inwestycyjne-zamkniete fundusze zamknięte. Ja trochę o tym poczytałem i wydaje mi się, to być bardzo ciekawer ozwiązanie. A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?

    OdpowiedzUsuń